fredag, november 08, 2013

Långpromenad

Idag var jag ledig och eftersom jag jobbade hela dagen igår och sedan på kvällen lämnade Chansa ensam igen för att gå på Bishop's med min jobbarkompis Cicci så var en långpromenad med Chansa en plan för dagen. På förmiddagen var det soligt och fint, men då hade jag en del annat att göra, så när vi väl kom oss iväg ut på promenad var det inte lika soligt och det började skymma innan vi var hemma igen.

Det blev i alla fall en promenad på 1,5 timme längs strandpromenaden. Det blev till och med en kort spår på bryggan vid Bryggarbacken. Jag band upp henne, gick ut ett kort spår som gick upp och ner på bänkarna och sedan gick vi spåret på en gång. Det fanns många andra fotspår i snön, men jag försökte också gå lite där ingen annan gått, så jag kunde se att hon verkligen följde mitt spår och inget annat. Dock var tempot lite väl högt, men det kan jag förstå med tanke på att det var så färskt och att hon såg mig gå ut det.

Jag tog inte kameran med mig, men jag tog i alla fall en del bilder med mobilen.
 Rullar sig i snön.

 Glad hund. 

Vill att jag ska kasta en snöklump.

 När hon låg tyst och slutade vifta på svansen kastade jag till henne. 

 Poserar på bryggan nedanför Bryggarbacken. 

 Poserar på parkbänk.

 Parkbron i solnedgång.

Det här lilla vattenfallet fanns inte sist jag promenerade på norra sidan av älven. 

Inga kommentarer: