lördag, februari 04, 2012

Ett kallt EFIT

Idag var det Ett Foto I Timmen och eftersom jag för en gångs skull är ledig så ville jag vara med. Jag har ju inte fått tillbaka min systemkamera än så det fick bli med den lilla kompaktkameran. Den är förstås inte lika bra, men det fick gå ändå. Här är min lediga lördag i bilder:
 
9.10 Termometern visar -31 grader och inomhustemperaturen är inte heller särskilt hög, så jag kryper ner i sängen en stund till. 

10.10 Jag och lilla fröken snooze-nos har vaknat och funderar på att kliva ur sängen.

11.10 Promenad i strålande solsken och "bara" -28. Chansa bekymrar sig dock inte om temperaturen.

12.10 Men det händer att hon får köldkramp, speciellt när hon är korkad nog att ge sig ut i djupsnön.

Bonus: Bild på världens sötaste snö-malle + en liten promenadfilm (som vanligt något mystiskt klippt; jag är ju som bekant inget proffs på filmredigering).

13.10 En kopp te och senaste avsnittet av Grey's Anatomy.

14.10 Tittar in på Allt Om Hundar.

15.10 Vattnar blommorna och upptäcker att fönstren är en aning isiga. 

16.10 Sitter i soffan och läser Bittert arv.

17.10 Det är kallt även inomhus och jag är mycket glad för min mysiga filt och mina härliga sockar. 

18.10 Världens sämsta hundägare? Har inte lust att gå ut i kylan så jag skickar ut Chansa på uteplatsen för att kissa.

19.10 Svarar på syrrans mms med bild på sina shoppingfynd i Stockholm. 

20.00 Gör som större delen av svenska folket och ser på Melodifestivalen. Är dock inte speciellt imponerad. 

21.10 Tänder fler ljus i hopp om att det ska bli lite varmare inomhus. 

22.10 Tittar på Adjustment Bureau.

23.10 På väg ut på kvällsrastning upptäcker jag att snön som följde med in sist jag var ut inte ens smält. Dörren håller inte tätt och det har hänt flera gånger i vinter att jag knappt fått upp dörren för att den frusit fast.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men shit! Jag är så glad att jag är hyresgäst, även om jag skulle vilja ha hus och mark och så. Jag fryser även om det är +22 inne. Brrrr!