söndag, februari 12, 2012

Vackert väder

 Chansa i vårsolen.

Eftersom jag ska jobba i natt blev det sovmorgon i morse. Men min förkylning gjorde att jag inte har sovit bra på hela natten och jag kände inte minsta lust att gå någon långpromenad med Chansa. Men eftersom det var nollgradigt och strålande sol kändes det som att jag var tvungen att åtminstone gå en kortare promenad. Det slutade även idag med att vi var ute i nästan två timmar.

Igår var det ju lika varmt, men utan det strålande solskenet och då var det massor med folk ute. Därför hade jag väntat mig att det skulle vara ännu mer folk ute idag, men istället var det färre människor ute. Mycket underligt! Det var i alla fall riktigt skönt med en promenad och det värmde t o m lite i solen.

Och Chansa gjorde mig återigen mycket stolt. Eftersom jag inte är riktigt lika pigg som vanligt p g a förkylningen uppmärksammade jag inte en skidåkare som kom i ganska hög hastighet. Men det gjorde Chansa och satte iväg mot honom. Men på mitt "stanna" tvärnitade hon och kom tillbaka, utan att ens ha kommit i närheten av skidåkaren, som sa något om lydig hund när han åkte förbi!

Jagar kongen.

Dyker i snön efter kongen.

Kommer tillbaka med kongen.

Efter att ha avbrutit jakten på skidåkaren blev det mera lek med kongen.

Sugen på bus.

Jag brukar kalla henne för Fröken Full Fart och det passar rätt bra.

Fokus på Frolic.

Flygande belgare. 

Nu är lilla fröken trött och nöjd, så snart ska vi gå och lägga oss och sova ett par timmar till så att jag orkar hålla mig vaken i natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, pratar era skidåkare med er? Här susar de bara förbi tätt inpå eller rakt emot utan att säga ett barr. *sur och arg* Visst är det skönt när man alls inte känner för att gå ut och så slutar det med en långis i alla fall? :-) Härliga busbilder.

Vickan sa...

Det är inte alla skidåkare som pratar, de flesta åker bara förbi. Men det händer att de säger något och så länge det är nåt om att hunden är lydig får man vara nöjd :-)