söndag, februari 26, 2012

Vilken härlig dag!


Det kändes verkligen bra att vara ledig idag när jag vaknade till strålande sol och klarblå himmel. Självklart blev det en långpromenad med Chansa och det var så skönt ute att promenaden blev betydligt längre än vad jag hade planerat. Jag hade tänkt åka en sväng på skidor också, men eftersom promenaden blev 2,5 timme lång kändes det som överkurs att åka skidor också, så det får bli en annan dag istället.

Eftersom vädret var fint var det förstås en massa folk ute, men i skogen var det ganska folktomt. Då blir det lätt att man slappnar av lite och vid ett tillfälle såg jag knappt någonting eftersom jag hade solen i ögonen, men jag kunde se på sättet Chansa drog iväg före mig att det var något/någon framför oss. Hon kom tillbaka när jag ropade och jag kopplade henne. Det hon hade fått syn på var en skidåkare och när jag kom fram frågade han "Visst är det en malle?" Jag blev mycket förvånad; det har inte hänt mer än ett par gånger sedan jag fick Chansa att någon vi mött på promenad vetat vilken ras hon är. Han hade haft belgare, dock inte malle, och själv tränat och tävlat en gång i tiden.

Kameran hade jag förstås med mig:
Chansa i solskenet.

 Snömalle.

 Full fart.

 Kastar sig i snön.

 Väntar på mig.

 Galet snömonster.

 Har hoppat upp på de gamla ensilagebollarna. 

 Snö på nosen.

 Övning i självkontroll.

Tar kongen i farten.

 Vackraste mallen i världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eh... den vackraste mallen i världen bor HÄR, så det så. ;-)