tisdag, april 05, 2011

Åtta tassar?

Det händer inte så mycket just nu och därför blir det inte så mycket skrivet i bloggen. I fredags blev det dock en promenad med Susanne och hennes hundar, så att mina skulle vara riktigt trötta och nöjda när jag gick ut på krogen. Först blev det en trevlig förfest hemma hos Sarah och sedan Club 27. Det var länge sedan jag var ut, så det var riktigt roligt.

Dagen efter var lite mindre rolig. Mest av allt hade jag ont i öronen. De spelade alldeles för hög musik (och dålig dessutom), så det susade i öronen och jag hörde mycket sämre än vanligt hela dagen efter. Jag var inte världens bästa matte åt mina hundar i lördags, så i söndags blev det i alla fall promenad med dem. Jag och Chansa promenerade också in till stan och hämtade min cykel.

Cykelskrället bestämde sig dock för att sluta fungera. Sadeln, som jag just fått fixad, har återigen börjat lossna och nu funkar inte växlarna heller. Man trampar och trampar, men det händer inte så mycket. Jag måste antingen lämna in den på lagning eller köpa en ny. Just nu har jag mest lust att skaffa en ny, eftersom den här knappt gjort annat än krånglat.

Den går dock att använda, men fort går det inte. Om man inte lägger till en hundkraft, vill säga. Jag och Chansa cyklade ikväll upp till klubben för att vara med på ett möte med Hundungdom angående U-DM och med lite draghjälp kommer man ändå ganska fort fram. Man kan ibland tro att det Frasse sa om Chansa stämmer: Hundar har fyra tassar, men inte Chansa; hon har många fler, minst åtta :-)

Inga kommentarer: