måndag, april 18, 2011

Blåsigt

Jag började dagen med en promenad på 1,5 timme längs strandpromenaden. Jag hade tänkt fota lite fåglar, eftersom det brukar samlas en massa olika fåglar på ett ställe i älven. Därför tog jag bara Lyle med mig. Det är lättare att fota om man bara har en hund att hålla reda på och jag valde att ta Lyle eftersom han ibland behöver få lite tid från Chansa.

Det visade sig dock att det inte fanns några fåglar att fota. Det är möjligt att jag var lite för tidigt ute och fåglarna inte kommit än. Eller så tyckte de helt enkelt att det var för kallt och blåsigt. Det blåste verkligen ordentligt idag; jag har nog aldrig sett så höga vågor i älven förut. Lyle var dock väldigt sugen på att ta ett bad, vilket han förstås inte fick.

Älven

Isflak

En av hästarna vid Karlgård.

Lyle

Här syns det i Lyles päls att det blåste rätt ordentligt.

I kväll var det möte i tävlingssektorn så jag och Chansa promenerade upp till klubben. Hon blir bättre och bättre på att gå i koppel, men man kan inte direkt påstå att hon är bra på att gå i koppel. Hon blir dessutom ännu stretigare när det blåser. När jag höll på med hästar brukade hästarna också bli besvärliga när det blåste och Myrrha brukade också bli lite vildare i blåst. Det verkar som att det är samma sak med Chansa. Efter mötet åkte jag hem med Susanne. Mina öron gjorde rätt ont av blåsten, även om jag hade mössa på mig.

Inga kommentarer: