tisdag, april 19, 2011

Cykeltur

Vårtecken

Idag hade jag lite ärenden att göra på stan. Bland annat har jag nu köpt ett par nya Fjällrävenbyxor, en ny jacka samt ett par vindbyxor. Ett besök på Björkis resulterade i hundmat, en massa tuggben och två kongar. Jag hade också tänkt köpa några flaskor Loka eller liknande på ICA, men det gick inte eftersom allt vatten på flaska var slut. Folk har förstås hamstrat vatten på grund av bakterien i dricksvattnet som det stod om i tidningen.

Men på godisaffären fanns det i alla fall vatten. Jag dricker ju väldigt mycket vatten, ca 2 l per dag, så något måste jag ju dricka om jag inte kan dricka vatten från kranen. Jag misstänker dock att hundarna tackar nej till kolsyrat vatten, så nu har jag kokat ett antal liter vatten till hundarna, till tandborstning etc.

Jag hade också tänkt lämna in cykeln på reparation, så jag passade på att cykla en sväng med Chansa på förmiddagen. De hade dock så mycket att göra på cykelverkstaden att jag skulle ha blivit utan cykel i två veckor om jag lämnat in den. Istället fixade han växlarna på en gång och så får jag lämna in den för att byta till sommardäck senare.

Här är några bilder från dagens cykeltur:
Chansa travar på.

Fast hon undrade lite vad jag gjorde med kameran.

Platsliggning medan jag fotade lite.

Mera platsliggning för att jag fotade tussilagos i diket och eftersom vägen vi cyklade på går alldeles bredvid E4:an (är i själva verket en del av gamla E4:an) blev det koppel på som extra säkerhet.

Som en gul liten sol.

Tre tussilagos.

Tussilago på jordhög.

Inga kommentarer: