måndag, april 25, 2011

EFIT Annandag påsk

Idag var det dags för Ett Foto I Timmen igen och eftersom jag var ledig bestämde jag mig för att vara med. I morgon är det dags att börja jobba igen efter två veckors ledighet (nästan, jag jobbade hos M igår, men där är det så lugnt att det knappt känns som att jobba), så jag och hundarna tog en extra lång skogspromenad.

Så här var min annandag påsk:
9.00 Häller upp kokat vatten till tandborstning.

10.00 Är ute med hundarna på morgonrastning.

11.oo Kokar några liter vatten så att vi klarar oss under dagen.

12.00 Ute med hundarna i skogen.

13.00 Har precis satt mig ner för att fika och då kommer hundarna och hoppas på en smakbit.


















14.00 Hundarna får göra varsitt uppletande, fast i Chansas fall var det att gå fint vid sidan på väg till uppletanderutan som var den verkliga träningen.











15.00 På väg hem hittade Lyle en boll som han tappade bort när snön just hade kommit. Den var lite medfaren, men gick att leka med ändå (den var t o m roligare än de två änder som landade i en vattenpöl bakom mig tyckte Chansa, tack och lov).

16.00 Hemma igen och öppnar diskmaskinen, som fått gå medan vi var ute, så att disken ska bli torr och fri från cryptosporidiumparasiter.

17.00 Äter potatis och sillröra och ljusugnsbröd med gravad lax och gravlaxsås till middag medan jag tittar på senaste avsnittet av 30 Rock.

18.00 Ger hundarna mat.

19.00 Tittar in på Allt om hundar.

20.00 Läser Blue eyed boy av Joanne Harris.

21.00 Surfar lite, men Lyle råkar dra ut kontakterna till både dator och lampa när han låg i hörnet.

22.00 Läser igen; boken är riktigt bra och jag vill verkligen hinna läsa ut den idag.

23.00 Dags för kvällsrastning innan jag lägger mig och läser ut boken.

Inga kommentarer: