måndag, juli 22, 2013

Semester!

Nu var det ett tag sedan jag skrev, vilket beror på att jag helt enkelt inte har haft tillräckligt med energi för att skriva. Sedan vi kom hem från Tåme har jag jobbat, jobbat och jobbat. I alla fall känns det så. Speciellt i helgen blev det väldigt intensivt eftersom jag p g a sjukdom blev tvungen att jobba 23 timmar, sedan cykla upp på klubben för att hålla i en lydnadstävlingsledarutbildning och efter det tillbaka till jobbet för att jobba hela natten och sedan tillbaka på klubben för att hålla i utbildningen. Men från och med nu har jag SEMESTER!

I och för sig måste jag hoppa in och jobba en dag under min två veckor långa semester, men det kändes ändå otroligt skönt att sova ut i morse. Chansa verkar också vara trött, trots att hon mest bara sover på jobbet:



Bilderna är tagna med min nya telefon, som jag blev tvungen att köpa eftersom den gamla bara dog i torsdags. Batteriet tog slut och sedan fick jag aldrig igång den igen, trots att den satt på laddning i flera timmar. Eftersom jag inte har någon annan telefon och använder den som väckarklocka behövde jag ju en ny, så nu har jag äntligen köpt en iPhone.

Under veckan har jag inte tränat så mycket med Chansa. Men efter tips från Lena Kerje, som hade en sökkurs på Tåmelägret, har jag börjat lära henne att springa runt en stolpe. Det kan kanske verka lite meningslöst, men det finns en tanke bakom. Det kan faktiskt användas till mycket, t ex ingångar, inkallning och komma tillbaka snabbt med apporten. Under utbildningen jag höll i helgen fick de blivande tävlingsledarna öva på att kommendera och jag såg redan då en klar förbättring i Chansas tempo på inkallningen.

Annars gjorde hon dock inte någon strålande uppvisning på lydnadsplanen i lördags, om man inte räknar det som strålande att tackla blivande tävlingsledare. Igår skötte hon sig dock alldeles utmärkt och vi gick ett helt elit-fritt följ + stå, sitt, ligg under marsch. I och för sig inte helt perfekt, men ändå riktigt bra. Hon har nog aldrig gått ett så långt fritt följ och det blev faktiskt bara bättre och bättre ju längre vi gick. Så det kan ju vara bra att veta att jag ska värma upp med massor med fritt följ innan vi ska in på planen på tävling.

Idag ska vi bara slappa och ta det lugnt och i eftermiddag åker vi till syrran, förmodligen ut till stugan, tillsammans med Adam och Kim, som är på besök från Stockholm och som jag knappt hunnit träffa för att jag haft så mycket annat.

Inga kommentarer: