lördag, juli 27, 2013

Värme

Igår jobbade jag, trots att jag egentligen har semester (eller, egentligen har jag ju inte semester "på riktigt" eftersom jag numera har ny arbetsgivare, så jag är bara ledig). Det kändes väl sådär att stiga upp på morgonen för att cykla till jobbet, men för att det skulle kännas lite mindre jobbigt att jobba under ledigheten så åkte vi iväg till Byske marknad.

På marknaden träffade jag Eva och dessa två små Yra-valpar (dåliga mobilbilder)
 Arwen.

Arwens bror (som jag glömde fråga vad han heter)

Chansa tog jag med till jobbet på morgonen, men Fia hämtade henne strax innan vi åkte till Byske och tog henne med till pappas stuga. Efter jobbet blev jag hämtad av Maj för att äta middag (grillat, naturligtvis) där ute. Chansa blev glad när jag kom, men hon hade nog haft kul även när jag inte var där. Hon hade badat en hel del och också lyckats skrämma upp en hare, som hon dock inte såg för att hon var upptagen med att kissa. 


 Utsikt över sjön.

 Utsikt från altanen.

 En marguerite.

 Sjöodjuret Chansa.

 Frans hjälpte mig att kasta boll så att jag kunde ta plaskbilder när Chansa hoppade från bryggan.

 Plask!

 Och ännu ett plask.

 Frans visar mig hur man gör med dumstruten.

Det var väldigt varmt igår och under natten blev det ett fantastiskt härligt åskväder. Det åskade så att det skallrade i fönsterrutorna och blixtarna lyste upp hela sovrummet. Det pågick under rätt många timmar, så det blev inte så mycket sömn. För mig alltså; Chansa sov som en stock och lyfte bara på huvudet vid en smäll som fick hela huset att skaka. 

När jag vaknade på morgonen var det återigen strålande so, så jag och Chansa har legat ute på gräsmattan med en bra bok och bara kopplat av hela eftermiddagen. 
 Chansa njuter av ett ben med frusen, mjuk hundmat i. 

Chansa kopplar av.

Inga kommentarer: