söndag, april 24, 2016

Sökkurs

På förra årets Tåmeläger betalade klubben min kursavgift mot att jag skulle hålla en helgkurs i sök, vilket jag har gjort i helgen. Det var bara fem deltagare så vi hann med rätt mycket och flera av hundarna gjorde stora framsteg under helgen. Chansa fick förstås mest sitta i bilen, men igår fick hon i alla fall visa hur sök ska se ut och det gjorde hon verkligen då hon gjorde ett helt perfekt tomslag och sedan en perfekt markering med fast rulle.

I morse promenerade jag upp till klubben lite tidigare för att hinna köra lite lydnad med Chansa innan  sökkursen, men det blev ett ganska kort pass. När vi hade avslutat kursen på eftermiddagen kom Moa upp på klubben och körde lite lydnad med mig och Chansa. Mest fokuserade jag på att träna hopp, framför allt uthopp, och apportering. Chansa var riktigt duktig och var faktiskt inte alls uppe i varv efter att ha suttit i bilen hela dagen.

 Caxa hoppar.

 Caxa leker med mallebollen.

 Uthopp.

 Sitter på bra avstånd från hindret.

Tillbakahopp.

Paus.

Inga kommentarer: