onsdag, juni 15, 2016

Examen

Frasses klass sjunger i kyrkan.

Igår åkte jag och Chansa till Byske eftersom det var examen. Jag var med i kyrkan på Frasses examen och sedan blev det som vanligt smörgåstårta hemma hos Birgitta. Sedan åkte jag och syrran till campingen och spelade minigolf med Frans, Hugo och Hugos kompis Sebbe (plus en liten pojke som var där ensam och som trängde sig före oss på varenda bana).

På eftermiddagen kom Ove och även pappa och Maj. Ove hade med sig Dolly och jag gick ut på gården så att de fick leka lite innan middagen. Tyvärr måste ju Dolly ha lina på sig och det krånglar ju till leken lite, men de hade kul i alla fall.

 Busteamet.

Bus.

Dolly och Chansa tänker spela brännboll. 

På kvällen gick jag och syrran en promenad runt Furuögrund med Chansa och det var riktigt härligt. Det var kallt och blåsigt hela dagen, men på kvällen blev vädret bättre och det var varmt nog för att promenera i shorts. Chansa fick sedan följa med mamma hem eftersom jag jobbar. 

I måndags var det sökträning och Chansa var riktigt duktig. Vi körde ett lite tävlingsmässigt sök med tre figgar utlagda och jag visste inte var de var (utom den första som jag ville ha dold i soptunnan). Hon söker bra, men behöver träna mer på dolda figgar och på lydnad i skogen. 

Idag har jag jobbat hela dagen och ikväll har jag varit på O'Learys med ett par av mina arbetskamrater. Pepparsteken var fantastisk, ölen var god och sällskapet var trevligt, så det var en väldigt lyckad kväll (trots fotbollen, som jag anser vara en av de tråkigaste sporter som finns och jag var trött på fotbolls-EM redan innan de började). 

Inga kommentarer: