tisdag, oktober 18, 2011

Händer inte mycket

Nu har det gått mer än en vecka sedan jag senast skrev här. Det beror inte på att det inte händer något, men det händer helt enkelt inget nytt och spännande. Eller ja, att jag fått nya möbler (två byråer och en större säng) och en del porslin och glas är väl nytt, men inte särskilt spännande för någon annan än mig.


Jag jobbar som vanligt, i onsdags var det onsdagsträning som vanligt och vi cyklar, promenerar och tränar som vanligt. Eller träning har det kanske blivit lite mindre med den här veckan. Men lite har vi ändå tränat. Häromdagen insåg jag att jag missat en del i fria följet. Vi har tränat på vändningar på stället och stegförflyttningar sedan Chansa var liten, men på något vis så har jag missat stegförflyttningar bakåt. Jag bestämde mig därför att det var dags att lära henne att backa. Här tränar vi på att backa, vårt andra träningspass.

Idag var det jättefint väder, så när jag var ledig på dagen gick vi en promenad och jag passade på att träna lite lydnad på fotbollsplanen. Jag hade kameran med mig och passade på att filma lite fritt följ (och ett läggande under gång) eftersom jag vill se själv hur det ser ut. Det finns definitivt saker att jobba på, men ser ändå ganska okej ut. Hon viftar på svansen och ser glad ut och det gillar jag. Trängandet verkar jag ha fått bort ganska bra, men det ser inte ut som att det funkar speciellt bra med externbelöning eftersom hon sätter sig snett och även går snett. Återigen har jag också blivit påmind om att jag måste gå saktare.

 Ligger fint.

 Full fart in med kongen.

 Chansa med gräs på tungan.

 Platsliggning med kongen som störning. 

Världens snyggaste Chansa.

1 kommentar:

Jenny sa...

Kul att se er, det tog mig evigheter att få in "backa" ens halvbra. Numera funkar det bra men det tog som sagt tid. Det vet du säkert redan men det är bra att träna med en vägg på vänstersidan först. Avdelningen "saker Vickan redan vet". :oops: Kram på er!