söndag, oktober 09, 2011

Jobb

I helgen har det inte blivit så mycket aktivitet för Chansa. I fredags jobbade jag hela förmiddagen och på eftermiddagen cyklade jag en sväng med henne och tränade även lite uppletande, men sedan var jag tvungen att göra mig i ordning för att fara på Ladie's Night med ett gäng andra tjejer. Chansa fick vara ensam hela kvällen och igår var jag alldeles för trött och förkyld för att hitta på några roliga hundaktiviteter.

Men jag tycker att Chansa är helt fantastisk när det gäller att ta det lugnt. Jag sov till klockan tolv och alltså sov hon också till klockan tolv. Sedan gav jag henne frukost och gick ut med henne, men sedan slappade jag i soffan i stort sett hela dagen och då låg också hon i soffan och slappade. När det var dags att gå och lägga sig hoppade hon mer än gärna upp i sängen för att sova lite till.

Idag började jag jobba klockan tolv, så jag och Chansa cyklade till Morö Backe. Det var fint väder (men kallt!) så jag tog kameran med mig för att fota lite höstbilder. Det blev dock inte så många bilder eftersom jag blev lite sen.

Jag har fortfarande inte kommit på vilken väg som är snabbast med den nya bron. Idag blev det vägen via Tuvan. 

Det är inte lätt att fota Chansa och cykla samtidigt.

Chansa sover på jobbet.

Det är verkligen lustigt hur olika man kan uppfatta saker. Idag fick jag höra av en kollega att Chansa är ovanligt lugn och fin för att vara så ung.  Annars brukar jag ofta få höra av min mamma att Chansa är så stressad och aldrig kan koppla av. Ändå är det samma hund med samma beteenden, som uppfattas så olika beroende på vilken utgångspunkt och erfarenhet man har. Min egen uppfattning är att Chansa inte är en lugn hund generellt, men hon kan konsten att koppla av när inget händer.

Efter jobbet cyklade vi hem igen, men en annan väg den här gången. Jag försöker hitta den bästa vägen att cykla nu när vi har Älvsbackabron (om det nu blev så den nya bron skulle heta) och idag hittade jag en bra väg över Morön och Getberget. Men tyvärr var det nästan inga lampor på cykelvägarna, vilket gjorde hela cykelturen lite otäck. Man ser verkligen ingenting på blöt, svart asfalt när det inte finns några lampor, så det är ju helt omöjligt att undvika ojämnheter (och sådana fanns det gott om).

1 kommentar:

Jenny sa...

På- och avknapp is the shit! :-)