tisdag, januari 19, 2016

Kallt


Chansa har varit hos mamma i helgen eftersom jag jobbat fredag, lördag och söndag natt. Hon klarar att vara ensam hemma när jag jobbar natt, men det är inte så roliga dagar för henne när jag sover hela dagen och sedan bara är hemma i några timmar innan jag ska tillbaka till jobbet. Därför har hon det roligare hos mamma, där hon i alla fall kan leka med Dolly. Men även det är lite tomt utan henne.

Idag har jag varit ledig och hade planerat att ta med fika och gå en riktig långpromenad, men när jag vaknade visade termometern på -32. När jag skulle gå ut var det bara -26 så det blev i alla fall en promenad på 1, 5 timme, men jag höll mig mestadels på gångvägarna eftersom det är lite varmare mellan husen. Det kändes inte så värst kallt så länge jag rörde på mig, men det gick inte att stå still någon längre stund. Chansa studsade omkring i snön utan problem, men så fort hon stannade upp fick hon köldkramp. Det är dock inte så ofta hon stannar upp, som tur är :-)









Inga kommentarer: