torsdag, februari 04, 2016

Förmiddagspromenad

Igår var jag tvungen att stiga upp tidigt eftersom vi hade personalmöte kl 8. Jag är ganska morgontrött och stiger aldrig upp vid den tiden om jag inte är tvungen, men när jag väl har stigit upp så tycker jag oftast att det är ganska skönt att ha kommit igång med dagen. Så när jag kom hem från personalmötet gick jag en promenad med Chansa i det vackra, men aningen kalla, vädret. Vi var dock inte ute lika länge som jag hade planerat eftersom det inte var särskilt kul att gå ute på fälten.

Det var fortfarande ingen som hade trampat upp någon stig, förutom den "stig" som jag och Chansa trampade upp i helgen. Det var kallare nu och mina fotspår hade frusit till och var svåra att gå i. Det var också skare, fast inte hård nog för att hålla att gå på för varken mig eller Chansa. Chansa gillade inte att springa i snön när det var skare och när vi lekte med brandslangen ansträngde hon sig verkligen för att hoppa i sina egna spår på vägen tillbaka.

Här kan man se hur hon siktar på att hoppa tillbaka i sina egna spår:






 Min vackra hund.

 Snygga Chansa.
 Snönosen.

 Ibland är hon lite mindre söt....

 Gapa stort.

Hon tyckte betydligt bättre om att promenera på vägen. 

Inga kommentarer: