lördag, februari 27, 2016

Härlig vinterdag

Igår var det en riktigt fin vinterdag med strålande sol och -6 grader. Jag och Chansa gick en lång promenad mitt på dagen och det blev en riktigt härlig promenad på ett par timmar.

 Springer i snön.

 Full fart.

 Ibland ser hon inte riktigt normal ut. 

 Vi gick först i skoterspåren, men gick gångvägen tillbaka. 

 Chansa spanar. 

 Busar.

 Söt hund :-)

 Full fart uppför plogkanten. 

 Poserar på plogkanten.

 Vill att jag ska kasta mer snöklumpar.

 Snöansikte.

 Jag aktiverade henne med att göra hål i plogkanten och gömma korv i ett par av hålen och sedan fick hon leta reda på korven. 

Det är kul med lössnö.

Idag var det inte lika fint väder, men vi tog i alla fall en tur med sparken på morgonen innan Chansa blev hämtad av mamma. Det snöade lite och det gick därför lite tungt, men Chansa kämpade på bra. Chansa är en riktigt duktig draghund, men jag tycker att det är lite lustigt att det är så imponerande. Några gymnasietjejer stakade sig fram i skidspåret och när jag och Chansa passerade på gångvägen utropade en av dem: "Kolla, vilken duktig hund!" För ett par år sedan träffade jag en kvinna nere vid älven och när hon fick se Chansa utbrast hon: "Men det är ju du med den fantastiska hunden!" Och det som var så fantastiskt med henne var just att hon hade sett henne dra när jag cyklade. Själv tycker jag att jag mer förtjänar såna förtjusta utrop när hon passerar folk gående vid min sida istället för att dra i kopplet, för det är verkligen en prestation. Fast jag fick i och för sig också kommentaren "Du har bra pli på hunn" av en farbror med rullator, så jag får väl vara nöjd med det. 

Inga kommentarer: