torsdag, mars 03, 2016

Långpromenader

Helgen ägnade jag åt att jobba på nätterna och sova på dagarna, så Chansa har varit hos mamma. I söndags eftermiddag, efter att jag sovit efter nattjobbet, var jag dock i Bureå och hjälpte till att döma en träningstävling på en tävlingslydnadskurs, vilket var kul.

Chansa kom hem i måndags och hon var väldigt trött, precis som hon brukar vara när hon har varit med Dolly. Men på eftermiddagen tog vi i alla fall en tur med sparken. På ett ställe stod en samling människor mitt på vägen (jag har ingen aning om vad de sysslade med, men de hade i alla fall nån sorts utrustning med sig). När jag och Chansa kom sparkande mot dem upptäckte jag att flera av dem riktade sina mobiltelefoner mot oss och en kastade sig in i bilen och hämtade sin telefon och skyndade sig att få upp den för att fota/filma mig och Chansa. Först fattade jag inte att det var oss de fotade/filmade, utan tittade för att se vad som fanns bakom mig. De såg inte direkt utländska ut, men de måste nästan ha varit utlänningar för att tycka att det är så intressant med en tjej, en hund och en spark :-)

I tisdags gick jag och Chansa en långpromenad i det vackra vädret.

Tvärnitar i ett moln av snö.

Bus med brandslangen.





Självklart rullade hon sig också. 


 Inte hennes vackraste ögonblick :-D

Som tur är är hon ju snyggare ibland (fast hon fäller så hon är för ljus för att riktigt se ut som sig själv).


Igår gick vi också en långpromenad i skoterspåren, men det var mulet så jag orkade inte ta kameran med mig. På kvällen cyklade vi också till Moröhöjden och lämnade henne hos pappa och Maj, där hon fick vara medan jag jobbade på natten. Vanligtvis är hon ensam på natten, men eftersom hon var lite dålig i magen på förmiddagen ville jag helst inte lämna henne, även om hon inte alls verkade må dåligt. När vi cyklade hem i morse hade hon i alla fall hur mycket energi som helst och hon har inte haft några problem med magen idag. Tvärtom har hon ätit som en helt normal hund, d v s ätit upp maten som jag har ställt fram till henne på en gång.

Inga kommentarer: