lördag, mars 12, 2016

Vårsol

Idag gick jag och Chansa en långpromenad längs strandpromenaden med Moa och Caxa i det vackra vädret. Chansa fick bära mitt fika i klövjeväskan och det gick sådär. Hon rullade sig ett antal gånger med väskorna på och när det var dags att fika så hade hon knycklat till burken som jag hade min macka i, knycklat mina paket med Festis och krossat mina Ballerinakex. Men allt gick förstås att äta och dricka ändå. 

Vi gick nästan hela vägen till Landskyrkan, fikade och gick sedan tillbaka samma väg för att få vara på "solsidan" av älven. Vi hade också lite fotosession och fick skäll av ett äldre par för att vi lät hundarna posera på ett trädgårdsbord. De var typiska såna där människor som bara måste klaga. De kom gående mot oss. såg att hundarna hoppade upp, passerade oss och först när de passerat med 10-15 m började de gnälla. Det är ju inte precis så att ett bord som står ute året runt år ut och år in är speciellt rent...

 Chansa bär mitt fika över Älvsbackabron.

 Medan vi väntade på Moa och Caxa hann hon rulla sig flera gånger och sedan rullade hon sig ytterligare några gånger. 

 Chansa och Caxa (Chansa vill inte riktigt sitta när hon har klövjeväskan).

Moa skulle ta en bild på mig och Chansa, men Chansa var en väldigt motvillig modell. 




 Caxa.

 Chansa poserar.

 Caxa poserar.

 Moa instruerar Caxa och Chansa vad de ska göra. 

 Chansa och Caxa på bron.

Chansa och Caxa.

Vi var ute i nästan tre timmar och Chansa har mest legat och snarkat sedan vi kom in. Jag har också mest bara slappat och i kväll blir det antagligen slötittande på Melodifestivalen medan jag äter chips (utan tvekan är det Melodifestivalen som är ett "tillbehör" till chipsen, inte tvärtom). 

Inga kommentarer: