söndag, mars 27, 2016

Dolly

Det blir ju rätt mycket bilder på Chansa, så igår varierade jag mig med att ha en liten fotosession med Dolly. Det är lite synd att hon inte kan vara lös för det är inte så snyggt med linan, men det kan jag ju inte göra något åt. Halsbandet, som jag köpte åt henne på utförsäljningen på Akvariecenter, är dock mycket snyggt på henne.













Men det blev såklart också lite bilder på Chansa när vi var ute på en långpromenad i skogen i det härliga vädret. 







Idag var vädret inte lika fint och det hade varit plusgrader hela natten, så skoterspåren var alldeles för mjuka att gå i. Därför tog jag midjebältet och selen och gick en promenad längs vägen istället, fast det inte alls är lika kul. När vi hade gått ca 2 km upptäckte jag att det fanns lite barmark vid sidan om vägen och insåg att det skulle kunna gå att lägga ett spår där och det kunde jag ju bara inte låta bli även om jag inte hade planerat för det. Spåret blev ca 100 m långt och jag la en brandslang som jag hade med mig i fickan som slut. Sedan promenerade vi en halvtimme längs en skogsväg innan vi tog spåret. Jag hade ju ingen spårlina med mig, men selen hade hon ju på sig och expanderlinan fick duga, trots att den är väldigt kort. Chansa låg på ganska rejält i spåret, så jag satte fast linan i midjebältet och det underlättade ganska mycket. Det är förmodligen inte sista gången jag använder mig av midjebältet när jag spårar. Sedan promenerade vi hem och Chansa kändes väldigt lugn och nöjd över att ha fått spåra. Vi har inte spårat speciellt mycket i vinter, så hon uppskattade det säkert.

Inga kommentarer: