tisdag, januari 23, 2007

EFIT igen

Idag var det dags För Ett Foto I Timmen igen. Jag hade väl inte världens mest spännande dag eftersom jag satt på bussen mest hela dagen (så känns det i alla fall, fast i själva verket var det väl "bara" 4 timmar), men så här var min dag i alla fall.
7.20 Kollar temperaturen innan jag går ut och morgonrastar Myrrha. Bilden blev inte så bra, men jag kan tala om att det var -19,7 ute och 18.5 inne. Brr!
8.20 Sitter på bussen och läser en novell som vi ska ha läst tills på måndag.
9.20 Sitter fortfarande på bussen, men har bytt läsning. Nu läser jag bara för nöjes skull och detta är den bok jag läser just nu.

10.20 och 11.20 tog jag inga bilder, eftersom jag satt på en föreläsning i lingvistik just då.

12.20 Har just satt mig på bussen igen. Detta är min lunch (ytterligare en dålig bild, men det är i alla fall sallad).
13.20 Sitter fortfarande på bussen och läser samma bok som i morse.
14.20 Har nyss kommit hem och är nu på promenad med Myrrha.
15.20 Fortfarande ute på promenad. Här passerar jag nedanför Bonnstan på vägen hem.
16.05 Tittar in på Allt om hundar. (Fråga mig inte varför jag bytte klockslag; av någon anledning fick jag för mig att jag fotat fem över hela dagen)
17.05 Pluggar. Gör uppgifterna om fonologi och morfologi till lingvistiken i morgon.
18.05 Myrrha har just ätit och nu vill hon leka.
19.05 Tittar på Vänner.
20.05 Sitter vid datorn ett tag.
21.05 Myrrha ligger i soffan och myser i en "bekväm" ställning...
22.05 Tittar på en föreställning med Cirque de Soleil på DVD.
23.05 Dags att gå och lägga sig. Det är som vanligt då Myrrha bestämmer sig för att börja tugga på sitt tuggben.

Inga kommentarer: