måndag, januari 08, 2007

Nytt år

Nu är jag äntligen frisk nog att orka uppdatera bloggen. Det finns dock inte mycket att skriva om eftersom jag inte har gjort särskilt mycket den senaste veckan.

Nyår firade vi naturligtvis hemma med lite god mat, ingefärsmarinerad kalkonfilé, och en god efterrätt. Tyvärr orkade jag inte äta så mycket som jag skulle ha velat på grund av att jag var sjuk, men det var gott i alla fall. Sedan tittade vi på TV hela kvällen och vid tolvslaget gick vi upp på taket och tittade på fyrverkerierna.

Myrrha har fått en väldigt tråkig början på det nya året, för jag har inte orkat med att gå några promenader med henne förrän igår, då vi gick en timmes promenad längs strandpromenaden. Någon enstaka gång har vi gått en promenad på 20-30 minuter, men jämfört med vad hon är van vid räcker det inte långt. Hon har därför varit ganska jobbig den senaste veckan. Lite rund om magen har hon också blivit; hon har ju otroligt lätt för att lägga på sig om hon inte får röra på sig.

Nu är jag dock frisk, i alla fall så gott som, så nu ska det bli lite mer aktivitet för Myrrha. Idag har vi också gått en timmes promenad. Myrrha var en lycklig, men inte särskilt lydig hund. Så fort jag inte tränar eller aktiverar henne på något vis blir hon envis och självständig.

Jag har dessutom orkat med att gå på stan och titta på kläder. Men jag hittade förstås inget särskilt. Hur kan det komma sig att man omöjligt kan hitta något snyggt när man har pengar och verkligen vill handla kläder, men om man inte har råd hittar man hur mycket snygga kläder som helst? Jag köpte i alla fall ett linne och en tröja. Fast vad jag verkligen behöver är ett par skor, och det är sannerligen inte lätt att hitta när man har storlek 35.

Inga kommentarer: