torsdag, januari 18, 2007

Halka

Nu har skolan börjat igen. Mitt schema den här terminen verkar ganska lugnt. Jag behöver inte åka till Umeå mer än tre dagar i veckan och jag har bara en långdag. Härligt! Dock tror jag att det kommer att bli en hel del att göra hemma istället, men jag föredrar ändå att plugga hemma och slippa åka buss.

Dessutom har vi åtta veckors praktik den här terminen och det ser jag fram emot. Fast det är väl lite osäkert var jag kommer att få praktikplats den här gången. Jag har hört ryktas att gymnasieskolorna i Skellefteå inte tar emot praktikanter längre och att jag därför kommer att hamna antingen på en högstadieskola i Skelleftteå eller en gymnasieskola i Umeå. Jag hoppas verkligen inte att det stämmer, men om det stämmer så hoppas jag att jag får vara i Skellefteå i alla fall.

I måndags gick jag en kvällspromenad med Myrrha längs strandpromenaden och det var jätteskönt att gå där alldeles ensam. Det är ju så mörkt att ingen annan vill promenera där på kvällstid. Myrrhas nya blinkgrej på halsbandet funkar alldeles utmärkt. Hon syns mycket bättre med det här än hennes gamla blinkhalsband.

Jag hade tänkt gå en långpromenad när jag kom hem på tisdagen också, men det var bara att glömma. Det var hur halt som helst. Myrrha ramlade två gånger innan vi ens kommit utanför innergården, så det blev bara en kort rastning. När det är så här halt är jag alltid så rädd att hon ska göra sig illa i knäna. Hon har ju inte ens vett att gå där det är sandat. Dessutom var jag rädd för egen del också. Det var ordentligt blåsigt, så på ett ställe där det var ren blankis blåste jag iväg och gled på isen en bra bit!

Igår var det fortfarande halt, men jag gick i alla fall en timmes promenad längs sandade gångvägar. Tråkigt, men vad ska man göra? Idag är det fortfarande lika halt, så det blir nog ingen promenad. Jag ska strax till frissan och så ska jag städa och tvätta och plugga.

Inga kommentarer: