tisdag, september 04, 2007

Skola igen

Igår började skolan igen. Det kändes otroligt jobbigt att kliva upp på morgonen för att gå och sätta sig på bussen. Men samtidigt kändes det jättekul att få komma tillbaka och träffa alla som man inte träffat på hela sommaren. Och som den plugghäst jag är så tycker jag också att det är kul att få veta vad vi ska göra och läsa under terminen.

Fast det kommer att bli en jobbig termin. I alla fall började det hårt med att vi redan till på torsdag ska läsa 7 kapitel i Women, men and language och 1 kapitel i Text and Events + ett antal sonetter av Shakespeare. Och det ser inte ut att bli mycket lättare senare. Det är mycket som ska hinnas med innan Englandsresan (och det ser ut att bli ganska mycket att göra med projektarbetet vi ska göra i England också). Men det är som sagt kul att vara tillbaka (det är ju mitt sista år nu!); det är bara bussresorna som känns jobbiga.

Myrrhas sår har fortfarande inte läkt och idag när jag kom hem från skolan och skulle byta förband så var det både var och blod i såret. Jag gick till veterinären för att se om jag kunde få en tid, men det gick inte eftersom hon har rest bort och ska vara borta hela veckan. Men tjejen jag pratade med tyckte att det verkade som att såret behövde ses över, så imorgon får jag ringa till distriktsveterinärerna och kolla om de har en tid.

Det verkar som att hon har ganska ont, för hon skriker till när jag tvättar det och hon försöker slicka på såret hela tiden, även om hon har förband. Hon haltar också lite grann fortfarande, men inte alls lika mycket som i helgen. Men när vi är ute är hon väldigt pigg och sugen på att göra saker. Idag har jag gått en kortare promenad med henne, men annars har det ju varit ett par vilodagar.

För att hon ska få nån sorts aktivering har jag återupptagit ett gammalt projekt som jag nästan hade glömt bort att jag påbörjat, nämligen att leta efter te. Det kan ju verka ganska meningslöst, men eftersom jag inte har något knark hemma så... :-)

Jag började med te-letandet efter att ha läst en artikel i Canis, men jag slutade med det eftersom hon började sitt-markera vittringspinnarna (vilket säkert mest tyder på att jag gjort något fel i träningen, men för att slippa reda ut det gjorde jag det enkelt för mig och slutade med te-letandet). Men nu behöver jag ju inte bekymra mig om vittringsapporteringen, så nu har vi börjat om med te-träningen. Jag kommer säkert att skriva mer om det senare, men just nu har jag inte tid- måste plugga lite.

Inga kommentarer: