fredag, september 28, 2007

Härlig höstpromenad

I morse gick jag och Myrrha en långpromenad i skogen det första vi gjorde när jag steg upp (vilket visserligen inte var allt för tidigt). Solen sken från en blå himmel, det var ca 3 grader och lite frost på marken. Det är precis idealiskt väder för Myrrha. Hon var verkligen pigg och alert hela promenaden.

Hon sprang till och med iväg från stigen och sprang i skogen, vilket hon aldrig brukar göra om det inte finns någon anledning, som t ex att leta efter något jag gömt eller kastat. I och för sig misstänker jag att hon den här gången faktiskt följde ett viltspår, men det är precis lika förvånande, för det brukar hon heller aldrig göra. Fast det kan ju bero på att jag uppmuntrade henne till att följa djurspår i vintras för att hon skulle aktivera sig utan att jag behövde engagera mig särskilt...

På hemvägen träffade vi en fem månader gammal staffevalp och återigen förvånade Myrrha mig med att vilja leka med honom. I och för sig så tröttnade hon ganska snabbt på leken och hon tyckte nog att han var lite för bufflig, men hon hade i alla fall ganska kul i några minuter. När vi hade skilts från staffevalpen och hans matte började Myrrha hoppa och göra lekinviter mot mig istället. Jag tror att hon saknar en riktigt bra hundkompis, men det är ju inte så lätt att hitta någon eftersom det ju inte duger att leka med vem som helst.

Resten av dagen har Myrrha mest legat och sovit. Jag har skrivit på min uppsats, en analys av huvudpersonen i Shakespeares Macbeth. Den ska lämnas in idag, men det går lite trögt att få ihop de sista 200 orden och särskilt bra kommer den nog inte heller att bli. Hittills är jag bara riktigt nöjd med titeln, Wicked or victim?. Nu ska jag gå och laga mat (fläskfilé och pommes, mums), men efter middagen måste jag fortsätta med uppsatsen. Va, finns det roligare saker att göra en fredagkväll? Det kan jag väl inte tänka mig...

Inga kommentarer: