måndag, juli 21, 2008

Scandinavian Opens lilla maskot

Myrrha ligger och spanar ut över disc golf- banan.

Från torsdag till söndag har jag hjälpt till på Skellefteå Disc Golf-klubbs stora tävling Scandinavian Open. Eftersom det var spelare från ca tio olika länder bad jag att få en uppgift där jag kunde få träffa spelarna och få en chans att prata engelska, så jag fick stå i spelartältet där de kom in och fikade efter halva banan + att de kunde lämna in sina kläder och väskor. På det viset fick jag också chansen att träffa och prata med alla spelarna.

Myrrha har varit med mig i spelartältet och hon blev snabbt tävlingens lilla maskot. Hon har nog aldrig blivit så mycket klappad av så många olika personer som hon har blivit den här helgen. Det har verkligen varit kul att se vilken skillnad det är på henne nu jämfört när hon var ung. Då ville hon absolut inte bli klappad av främmande människor och backade undan, men i helgen har hon accepterat alla som velat klappa henne utan att dra sig undan.

Redan första dagen var det en kille från Australien som klappade henne när han kom in och fikade efter 9 hål, just för att han kände till de positiva effekterna av att klappa hundar, t ex att pulsen går ner. Och det har faktiskt varit många andra som kelat med henne för att känna sig lite lugnare inför sin runda (och i förekommande fall också för att bli tröstade efter en dålig runda). Scandinavian Opens vinnare klappade Myrrha i halvtidspausen och Myrrha vill därför hävda att hon har del i hans seger (att Jeppes seger kan bero på att han helt enkelt är jäkligt duktig förnekar Myrrha bestämt).

Myrrha har numera skaffat sig vänner från hela landet och till och med hela världen. Bland annat så har hon blivit god vän med ett par av de amerikanska tjejerna, bland annat Valarie Jenkins som vann damklassen och Jennifer Golab, som kom sist. Men allra bäst tyckte hon om de två som ni kan se henne på bild med nedan.

Jörgen från Luleå är en riktig hund- och kattvän och det uppskattade Myrrha.

Två aussies- Myrrha blev också god vän med Andy från Australien.

Det har varit fyra roliga dagar för oss båda. Vi har fått träffa en massa trevliga nya människor och jag har fått prata en hel del engelska. Men det har också varit ganska jobbiga dagar. Det har mestadels varit bra väder, dock varvat med en del åskskurar, och det var rätt varmt i tältet. Myrrha blev också ganska trött av att folk kom och gick hela tiden, för då kan hon inte sova ordentligt. Lite tråkigt har hon nog också haft, då det har varit långa stunder utan något att göra.

Myrrha ligger i tältet och tittar längtansfullt ut på solskenet utanför.

Jag kunde inte låta bli att ta en bild på hennes mycket lustiga liggstil.

Myrrha har varit ordentligt trött på kvällarna och idag vill hon mest bara sova, vilket passar mig ganska bra eftersom det regnar och jag också är ganska trött efter helgen. Så idag ska vi nog bara slappa, Myrrha och jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Tänkte bara nämna att det kommer bli en till aussie-träff i umeå nu till hösten.. mot september.. mer om det står det på aussieklubbens hemsida och i forumet..