fredag, juli 25, 2008

Äntligen bra väder!

Efter en rolig helg med Scandinavian Open i disc golf så har det återigen varit en vanlig arbetsvecka. I och för sig så var jag ledig på måndag och på tisdag jobbade jag natt, så jag hade dagen ledig, men då regnade det mest. När jag slutade på onsdagen hade det dock blivit fint väder så på onsdag kväll gick jag och Myrrha en lång promenad längs strandpromenaden där jag aktiverade henne med lite frisbeekastning.

I dag har jag också varit ledig så vi passade på att gå en två timmars promenad i skogen. Det var väldigt varmt, men Myrrha höll sig relativt pigg trots att hon egentligen är ganska värmekänslig. Nu har också blåbären kommit, vilket förstås bärmonstret Myrrha är glad för. Hon har formligen vräkt i sig blåbär och speciellt verkar hon uppskatta dem när hon blir törstig.

Det har verkligen varit en härlig dag idag; just nu är det 27 grader varmt! Sol och värme är ju inte precis något som man blivit bortskämd med i sommar. Nu ska jag gå och duscha och göra mig klar, för i kväll ska jag på fest ute på disc golf- banan och tack vare vädret så känner jag mig på riktkgt bra festhumör.

Inga kommentarer: