söndag, augusti 03, 2008

Äntligen en helg i stugan!

I sommar har vi knappt varit i stugan alls. Vi var där på midsommardagen och så var vi där över dagen för att äta middag med Sara, Tomas och barnen för ett par veckor sedan. Men i helgen är vi båda lediga och bestämde oss för att fara till stugan. Myrrha har varit halt i några dagar i veckan (troligen p g a ett litet sår i tassen), så hon har fått vila i flera dagar. Hon var därför väldigt glad att få komma till stugan.

Hon var dock mest sugen på att strosa omkring på gården för sig själv. Jag tänkte ta henne med på en promenad till mitt smultronställe för att se om de fanns några mogna smultron men hon följde bara med en liten bit och vände sedan tillbaka till gården. Några smultron hittade jag dock inte. När Harry och Bosse kom spelade vi kubb och på kvällen blev det förstås som vanligt några omgångar UNO.
Rödklöver

Svamp

Stugan

Myrrha poserar

Myrrha vilar lite efter bollkastningen

Det var ett tag sedan jag skrev i bloggen, vilket beror på att det inte hänt särskilt mycket. Det mest spännande som hänt har varit att jag funderat lite på att skaffa en till hund. En f d kursdeltagare hörde av sig för ett tag sedan för att hon behövde omplacera sin hund. Jag har försökt hjälpa henne att hitta någon som kunde ta honom, men inte lyckats. Den här hunden; skulle vara hur rolig som helst att tävla lydnad med och därför är det väl oundvikligt att jag började fundera på att ta honom själv. Men det fanns också en del som talade emot:
1) Det är en hanhund (även om han är kastrerad så föredrar jag helt klart tikar)
2) Det är en blandras (även om han är rolig att jobba med så kan jag inte tävla bruks och det vill jag ju)
3) Jag kan inte ha tre hundar och vill inte vänta tills Myrrha inte finns längre med att skaffa en schäfervalp.

Så någon border collie/flat- blandning blir det inte för mig. Men det hade varit roligt att ha en hund att tävla med igen. Det känns som om jag måste vänta en evighet på en schäfervalp och sedan är det ännu mera väntan på att den ska bli vuxen så att jag kan börja tävla.

Inga kommentarer: