söndag, augusti 17, 2008

Trött och ont i ryggen

I onsdags jobbade jag natt och på mitt jobb har vi journatt, vilket innebär att jag sover på jobbet. Men den natten blev det, av olika anledningar, inte mycket sovande. Sammanlagt sov jag 2,5 timmar så det blev ganska segt att jobba till klockan två på torsdagen. Jag tänkte sova lite när jag kom hem, men eftersom jag har svårt att sova på dagtid kunde jag inte somna. Dock hade jag inga problem att sova när jag väl la mig på kvällen.

Jag har också haft lite problem med ryggen de senaste veckorna, fast det blev mycket bättre när jag var ledig i några dagar. Men så fort jag började jobba igen kände jag av ryggen, även om det inte var lika mycket som förut. Jag var ledig fredag och lördag och då tog jag det lugnt, läste och såg på TV och promenerade med Myrrha. Så i går var jag utvilad och hade inte ont i ryggen längre.

Men i morse steg jag upp strax efter sex för att fara till Luleå för att vara testledare. Så nu är jag både trött och har ont i ryggen igen. Fast ryggen klarade sig faktiskt bra; det var inte förrän på de två sista hundarna som jag började känna av den. Det var en salig blandning av hundar idag, varav några som jag aldrig förr sett på ett MH, t ex västgötaspets och samojed. Dagen gick riktigt fort, trots att det var tio hundar. Tack och lov att David inte är en sån beskrivare som måste berätta om vartenda kryss!

När jag kom hem var Myrrha väldigt sugen på någon sorts aktivering, men jag hade inte lust med mer än en kort promenad. I morgon är jag dock ledig, så då ska vi gå en längre promenad så att hon får något att göra.

Inga kommentarer: