onsdag, augusti 13, 2008

Fotograferat lite

Nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen igen, vilket beror på att jag inte har haft något särskilt att skriva. Jag har jobbat, promenerat med Myrrha, städat, tvättat, läst, sett på TV- d v s bara tråkiga saker som ingen är intresserad av att läsa om. Den enda nyheten sedan jag skrev sist är att Myrrha löper. Det i sig är kanske inte så märkvärdigt, men eftersom hon blöder så lite och är så renlig av sig så brukar jag för det mesta inte märka när hon löper, utan får försöka gissa om hon löper eller inte. Lyckligtvis är hon också helt ointresserad av hanhundar och dessutom relativt ointressant för hanhundarna (det är oftast bara unga hanar som bryr sig om att hon löper), så risken för tjuvparning är ganska liten. Men det är skönt att veta att hon löper nu, för då kan jag lättare gissa mig till när det blir nästa gång.

Igår var jag dock ute och fotade lite grann eftersom jag fick låna Jonas stora, fina kamera. Jag gick dock inte så långt, bara till gräsplätten utanför Hemköp, eftersom jag var rädd att ha sönder kameran. Om någon skulle lyckas med det så är det väl jag, som lyckades få sand i min förra kamera. Tanken var att jag skulle lära mig att använda en digital systemkamera, så alla bilder blev förstås inte bra men en del blev i alla fall bra.

Myrrha väntar på att jag ska kasta bollen.

Hon har fångat bollen och då är det ett måste att rulla sig i gräset.

Myrrhas nos

Myrrha vinkar

Myrrha vill inte vara modell och räcker ut tungan åt mig

Myrrha leksakslåda (när man har en hund som inte demolerar leksakerna blir det till slut ganska många)

En liten fågel letar mat

Någon sorts bär som växer på en buske här utanför

Inga kommentarer: