torsdag, juni 27, 2013

Promenad och bad

I tisdags var det fint väder och jag började inte jobba förrän på eftermiddagen, så jag, Chansa och Ella gick en promenad längs strandpromenaden. De fick förstås också bada. Vi gick till det vanliga stället när de skulle bada. Det satt visserligen en karl där, men han sa att det var okej att de fick bada. Efter en stund frågade han till och med om han fick filma dem när de simmade och han var helt fascinerad av Chansa. Enligt vad han sa så hade han aldrig sett en vackrare hund. Och så är det ju :-) (att en man i övre medelåldern som sitter och dricker folköl vid tvåtiden på en tisdag kanske inte har det bästa omdömet behöver man ju inte bry sig om).

Kasta!

Kasta!


Men kasta någon gång då!


Chansa var snabbare i vattnet den här gången också.

Ella ruskar sig.

Tänk att hon vinner varenda gång! (fast Chansa fick sitta och vänta ibland för att Ella skulle ha en chans att hinna först någon gång.  

Chansa kommer med bollen.

Ella gillar att bada.

Tjejerna poserar på en parkbänk.

Ella och Chansa.

Chansa rullar sig.

Ella har som vana att då och då under en promenad kasta sig ner och rulla sig (även på asfalt och grus). 

Knasiga Ella.

Gillar att rulla sig. 

Ren njutning.


I går var det kanonfint väder, så efter promenaden med hundarna tog jag en filt och la mig ute på gräsmattan med en bra bok medan hundarna låg uppbundna bredvid. Eller, jag tänkte i alla fall att de skulle ligga bredvid, men i själva verket så tyckte de att det var bäst att ligga så nära som möjligt. Jag höll inte riktigt med dem om det, eftersom det blev alldeles för varmt. 

Ella och Chansa ute på gräsmattan.

Söta Ella ligger med huvudet på min filt. Jag tycker att det var extra sött att hon låg med huvudet på Chansas tass.

Igår var det också dags för årets Stadsfest att dra igång. På kvällen var jag där för att äta tillsammans med mina kollegor från Takdropps och det var mycket trevligt. Jag begav mig dock hem ganska tidigt, dels för att jag skulle jobba dagen efter och dels för att Ellas ägare skulle komma och hämta henne. Jag tror att Ella har trivts rätt bra med mig och Chansa, men hon blev mycket glad när hon träffade sin familj och fick åka hem. Det kändes först lite tomt utan henne, men det är också skönt att ha bara en hund.

Inga kommentarer: