måndag, november 11, 2013

Måndagspromenad

I lördags var jag på ÖND:s utbildningskonferens på Medlefors. På morgonen cyklade jag med Chansa till Moröhöjden, d v s helt motsatt riktning, för att hon skulle vara hos pappa och Maj, och sedan vidare till Medlefors. Normalt sett är det inga problem, men just då var det inte så kul eftersom det var is precis överallt. Så jag fick gå en stor del av vägen när jag hade Chansa med mig, för jag vågade inte cykla och på vägen till Medlefors cyklade jag väldigt långsamt.

Sedan var jag tvungen att cykla hem innan middagen för att ta emot Chansa, som pappa skjutsade hem för att jag skulle slippa cykla dit och hämta henne. Efter att ha duschat och bytt kläder cyklade jag sedan tillbaka till Medlefors för att äta middag. Efter middagen var vi ett antal personer som gick till relaxavdelningen och pratade och drack vin, öl m m. Jag hade tagit med mig badkläder, så jag tillbringade en hel del tid i poolen och sedan i bastun innan jag cyklade hem på isiga gator mitt i natten.

Igår jobbade jag på Morö Backe och Chansa skulle vara hos pappa och Maj, men då vågade jag inte ta cykeln, även om det snöade blötsnö och inte alls kändes speciellt halt. Istället promenerade vi dit mitt på dagen och sedan hem på kvällen, så hon fick en rejäl promenad.

När jag vaknade i morse lyste solen, så mitt på dagen gick jag och Chansa en promenad ute på legdorna. Chansa är överlycklig över snön och går hela tiden framför fötterna och hoppas att jag ska kasta snöklumpar :-) Snöklumpar är verkligen det bästa hon vet. När vi gick hem igår kväll var hon lös och det kom en cyklist i hög fart precis framför henne, men hon tittade inte ens ditåt för att hon hoppades att jag skulle kasta en snöklump :-)

Det var slut batteri i både systemkameran och kompaktkameran, så jag fick lov att fota med mobilen istället. Visserligen blir det ganska bra bilder med min iPhone, men inte kan de mäta sig med bilder från en riktig kamera. Här är i alla fall en del av dagens bilder:
 Bus i snön.

 Full fart.

 Snyggaste mallen.

 Flyger fram. 

 Hela tiden full fart.

 Lite kastande av snöklumpar blev det också.

 Karatestilen :-)

 På jakt efter snöklumpen. 

 Spanar. 

 Ser lite korkad ut. 

 Ständigt full fart. 

 Väntar på att jag också ska komma över diket och upp på vägen. 

 Inte lika bra som med systemkameran, men ett par okej bilder på snö och frostiga grässtrån fick jag i alla fall. 


Inga kommentarer: