tisdag, december 24, 2013

God jul



Igår var det julstök hela dagen. Jag började med att baka bröd som jag ska ha med mig till syrran. Under tiden jag höll på med det kom mamma med julgranen, som mycket väl kan vara den finaste gran jag någonsin haft, och den skulle ju kläs. Den var rätt stor, så jag hade inte tillräckligt med bollar (ganska många gick åt förrförra julen när mamma välte granen). Det fick bli en tur till affären också och det var INTE kul- köerna var mycket långa och jag kände mig rätt stressad för jag skulle ju hinna till jobbet också. Dit hann jag, men jag hann inte med att göra sillröran m m, så det får bli nu på morgonen innan vi åker till syrran.

Chansa har nog blivit vuxen nu, för hon envisades inte med att "hjälpa till" att klä granen. Hon var lite i vägen när vi tog in den och försökte få den att sitta rakt i julgransfoten, men annars låg hon bara och tuggade på sitt tuggben medan jag klädde granen. Sedan ville jag förstås ta en bild på henne framför julgranen, men då vägrade hon. Jag vet inte varför, i vanliga fall brukar hon ju posera som den värsta fotomodell när jag tar fram kameran. Men hon slapp i alla fall; det är ju inte precis så att det är en originell idé att fota hunden framför julgranen :-)

Min julgran.



1 kommentar:

Anonym sa...

Din gran är verkligen helt fantastiskt fin, en riktig sagogran. :-)