måndag, december 30, 2013

Bilder från julen



Sedan annandag jul har jag mest bara jobbat och eftersom det har varit långa pass så har Chansa varit med mig på jobbet. Jag har alltså inte så mycket nytt att skriva om, så det får helt enkelt bli ett inlägg med lite bilder från julen.

 När vi kom hem från jobbet på julaftonsmorgonen slog jag in några julklappar medan Chansa låg och vilade. 

 Julgransbollar

Mitt på dagen åkte vi till Fia och vi fixade lite med maten innan det var dags att som vanligt se Kalle Anka. Efter Kalle kom tomten och sedan åt vi. Både jag och Fia hade fått spel i julklapp, så när maten var bortstökad blev det spel resten av kvällen. Jag fick ett spel som heter "Helt överens" och det var väldigt kul. Fia hade fått ett som heter "Ryktet går" och det var också kul.


 Chansa poserar framför granen, som inte alls var lika snygg som min gran. 

Stjärnan i köksfönstret.

Tomten.

 Hugo öppnar ett paket.

Frans fick också paket. 

 Speldags.

På kvällen gjorde vi en drink, en Snowball.

På julaftonskvällen började det att regna och på juldagen var det mera is än snö ute. Jag gick i alla fall ut för att ta lite bilder på pojkarna och deras bästa julklapp, hockeymålet och målvakten.
 Hugo och Frans
 Blivande SAIK-spelare?

 Chansa roade sig med en PET-flaska ute på gården.



 Hon tyckte också att det var skönt att rulla sig i den lilla snö som var kvar.

Snyggaste mallen.

Men för ovanlighetens skull har jag inte bara bara fotat Chansa. På julafton hade jag och Adams kompis Mary, som firade jul med oss, en fotosession med Fias (eller egentligen Hugos) ödla. 




Vi tog också några bilder på Chansa och ödlan, men det var Mary som fotade eftersom jag ville hålla koll på Chansa. Inte för att jag trodde att hon medvetet skulle skada ödlan, men den är så liten att hon skulle kunna råka skada den. Hon var i alla fall väldigt nyfiken på den lille krabaten. Bilderna på Chansa och ödlan kommer förhoppningsvis senare, för jag tror att hon fick till några riktigt fina bilder.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag funderade på att köpa "Helt överens" till familjen men efter vad det låter på flera som fått det så är det mer lämpat för högre åldrar än vad det står på spelet. Det får nog vänta ett par år. Jättefina bilder på ödlan, det är så balla djur tycker jag. God fortsättning på er!