tisdag, juni 10, 2014

Cykeltur

Idag lämnade jag in min cykel på Cykel- och fiskecenter för att få punkteringen lagad. Jag lämnade in cykeln 13.20 och gick sedan på stan för att göra ett par ärenden. Jag träffade också Ida och stod och pratade med henne en stund. 14.30 fick jag ett meddelande på telefonen att min cykel var klar och jag kunde hämta den! Jag var både förvånad och imponerad att de hann med det så snabb, men också glad att jag slapp promenera hem med mina matvaror.

Så nu i kväll när solen började titta fram lite grann tog jag och Chansa en cykeltur längs älven bort till Mobackendammen och sedan tillbaka på norra sidan. Det var rätt mycket folk ute och promenerade, med eller utan hund, joggade eller cyklade, så till att börja med fick Chansa vara kopplad. Men det brukar aldrig vara speciellt mycket folk närmare dammen, så där fick hon springa lös. Vi stannade till vid "stranden" så att hon också fick simma lite och sedan stannade jag ytterligare en gång vid Mannhemskajen och lät henne bada en gång till lite snabbt innan vi cyklade hem.

Jag tog några bilder med mobilen, men kvaliteten är förstås inte den bästa.

 Travar på i rask takt. 

 Hon travade på lika bra när hon var lös. 

 Simmar.

 Vattenodjuret. 

 Vill att jag ska kasta bollen. 

 Rullar sig i gräset.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så skönt när de får sträcka ut ordentligt, och så nöjda de blir sedan. I kombo med vattenlek och gräsrullning ser Chansa ut att vara riktigt tillfreds!