söndag, juni 29, 2014

Kvällspromenad

Nu var det ett tag sedan jag bloggade igen, så en kort sammanfattning av veckan är att Chansa kom hem från Lappvattnet på måndag morgon, vi tränade sök i tisdags och spårade hårda spår i bostadsområdet i onsdags (för att hon skulle vara lite lugn och trött medan jag var på middag på Stadsfesten med mina arbetskamrater).  På torsdag förmiddag promenerade vi i skogen och sedan åkte Chansa till Lappvattnet i fredags för att jag jobbade långa pass på fredag och lördag.

Chansa kom hem igen mitt på dagen idag, men då hade jag redan hunnit dra igång ett projekt med storstädning, så det blev ingen promenad förrän på kvällen. Det har äntligen blivit något som liknar sommarväder, så jag kunde faktiskt gå promenaden i shorts och T-shirt utan att frysa. Chansa var nog glad och nöjd för det fina vädret för hon fick simma lite grann, men hon var också mycket glad och nöjd över att hitta en hög med snö att rulla sig i. 




Det var dock, tack och lov, inte riktig snö utan bara is från det stora tältet vid älven som de höll på att riva efter Stadsfesten. När vi gick hem längs norra sidan av Strandpromenaden och såg Skellefteloggan med det leende hjärtat bredvid kom jag ihåg att jag och Cicci en gång satt på Wayne's och förvånades över hur många människor som fotade varandra vid det där hjärtat. Jag sa då att jag skulle ta en bild på Chansa i hjärtat någon gång, men Cicci trodde inte att jag skulle kunna få henne att hoppa upp och att sitta kvar så att jag skulle kunna ta en bild. Så nu har jag skaffat bildbevis på att det faktiskt gick :-)

 Mitt hjärta :-)

Chansa fick också göra lite godissök på skellefteloggan.

Inga kommentarer: