torsdag, juni 05, 2014

Lappvattnet

I helgen har jag och Chansa varit i Lappvattnet. Erik, Lina och barnen var också där hela helgen och Fia, Matte och barnen var där och åt middag i fredags. Tyvärr var vädret inte det bästa, men det var kul ändå. Vi spelade spel, åt grillat och hade trevligt hela helgen.  I lördags gick jag och Chansa en promenad till sandtaget där hon fick motionera lite och i söndags gick vi en promenad samt spårade. Chansa har för övrigt uppfört sig exemplariskt hela helgen och mest legat och sovit, trots att det sprungit högljudda barn omkring henne.

Några bilder från helgen:


Spelar Skip-Bo med Isabell.

 Spelar Yatzy med Liam. 

 Regndroppar på grankvist.

 Regndroppar i motljus.

 Vattendroppar på blad. 



Söta små skogsblommor. 


Chansa.

 Chasa i sandtaget.

 Redo för lite motion.

 Kämpar på i sanden.

 Lycklig, smutsig hund.

 "Poserar" på en sten. 

 Platsliggning i sandtaget (ja, det är en hund på båda bilderna). 


 Balansträning på en trädstam.

 Full fart på skogspromenad.

 
Ibland ser hon inte så intelligent ut. 

 Snygg hund.


Vi busade med mallebollen och jag hängde också upp en kampgrej i ett träd så att hon fick hoppa för att försöka få tag på den. 

 Provar en annan strategi. 


 Och till slut lyckades hon faktiskt få ner den.

 Spårar. 

 Får belöning för att hon hittat alla pinnar och spårat fantastiskt bra.

 Väntar på att jag ska linda upp spårlinan. 

 Dricker i vattenhålet, som vanligt. 

När jag åkte hem i söndags stannade Chansa kvar eftersom jag skulle jobba, men hon kom hem igen igår morse. Vi hann inte träna så mycket igår eftersom jag hade både personalmöte och jobb, men idag har vi varit på onsdagsträning. Vi hann träna lite grann innan det blev för mycket folk och sedan blev det en lång fikapaus innan vi körde ett pass till när de flesta hade åkt hem. Hon var mycket duktig, både på och utanför planen. Jag är så stolt över vilka framsteg hon har gjort på sista tiden!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad trevligt med lite familjetid och bra hundträning. :-) Superfina bilder som vanligt, regndroppar på växter är fantastiskt vackert tycker jag.