onsdag, maj 11, 2016

Lille Jokk

Idag på eftermiddagen hade jag tid för Chansa på vattentrask, så vi promenerade dit. Chansa traskade på bra, men tyckte nog att det var för lite springande. Tomas ville att hon skulle gå sakta för att verkligen röra sig på rätt sätt. Martina sa att hon nog aldrig sett Chansa röra sig så sakta och det stämmer nog, för sakta är inte hennes naturliga hastighet. Tomas tyckte att hon rörde sig bra och när han masserade henne på vibrationsplattan så reagerade hon nästan inte alls när han masserade henne på det onda stället. Hon har helt klart blivit mycket bättre trots att vi inte tagit det riktigt lika lugnt som vi borde ha gjort.

Efteråt gick jag på stan och åt en hamburgare och sedan promenerade vi upp på klubben för att träffa Moa och träna lite. Och framför allt träffa Moas nya lilla valp Jokk, som verkligen var hur söt som helst. Chansa gillade honom också, fast hon fick inte leka lika våldsamt med honom som hon hade velat. Chansa är inte så bra på att anpassa leken efter kompisens storlek, så hon får vänta med det tills Jokk blir lite större.

Träningen gick riktigt bra. Jag satte upp en ruta med band runt om och det verkade som att Chansa upplevde det som tydligare än utan band. Vi tränade också gripande av apporten, fritt följ och hopp. Hoppet var jag också mycket nöjd med, eftersom hon gick ut bra efter hoppet.

Man blir fort trött när man bara är 8,5 vecka.

 Chansa ligger platsliggning medan jag fotar när Caxa apporterar.

 Caxa tränar på gripandet.


 Chansa hoppar.

 Liten sötnos.

 Det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man springer.


 Jokk hjälpte mig att plocka ihop rutan.

Inga kommentarer: