måndag, maj 23, 2016

Jobbhelg

I fredags var jag ledig på dagen och vädret var fint, även om det kunde ha fått vara lite varmare, så jag och Chansa tog en långpromenad på ett par timmar. Jag packade en ryggsäck med fika och så gick vi upp på berget. Det var riktigt skönt att sitta där i solen och fika och som en liten extra bonus fick jag också se två havsörnar flyga förbi.

 Vattenpaus.

 Chansa spanar på kojan som någon byggt. 

 Fångar blodpudding i luften.

Hon är bara för söt, min hund.

I helgen har jag jobbat min natthelg, vilket innebär att jag jobbar fredag, lördag och söndag natt. Det är vanligtvis lite tungt att jobba tre nätter och det blev inte bättre av att det körde ihop sig och jag inte fick gå hem i tid på lördag morgon. Och igår blev det alldeles för lite sömn eftersom jag cyklade upp på klubben istället för att lägga mig och sova efter jobbet. Anledningen var att jag ville se när Jaga gjorde sitt MH. När jag väl var där så var det ett par andra hundar jag också ville se, så jag blev kvar hela dagen. Efteråt blev det också middag från Korvgubben som vi åt på klubben, så jag hann bara sova ca 3 timmar innan jag skulle till jobbet igen. 

Jaga drar på lilla jaktbytet.

Inga kommentarer: