torsdag, juli 19, 2007

Jobb, jobb, jobb...

Just nu känns det som om jag bara jobbar och jobbar. Eftersom jag har tagit på mig extrajobb hos en annan brukare som jag jobbade hos förra sommaren så kommer jag att jobba 15 dagar i sträck. Visserligen är inte alla dagar hela dagar, men det känns ändå som oändligt många jobbdagar framför mig.

I måndags fick Myrrha en vilodag eftersom jag jobbade tretton timmar med bara 1,5 timmes rast på dagen. Dessutom var jag på grillfest i Bergsbyn kvällen innan, och även om jag höll mig relativt nykter så var jag ganska trött. Men i tisdags började jag inte förrän två och då hann vi gå en långpromenad innan jobbet. Igår gick vi för omväxlings skull en koppelpromenad längs en gångväg.

Nu ikväll har jag varit ute och cyklat med henne. Egentligen brukar jag ju inte cykla med henne på grund av hennes knän, men det händer då och då att jag är för lat för att promenera, men ändå vill ge henne lite motion. Jag brukar då hålla ett ganska lugnt tempo och ha henne lös så att hon själv får anpassa tempot. Vi cyklade längs strandpromenaden, men jag hade glömt bort att det är Trästocksfestivalen (= mycket folk ute), så jag höll henne kopplad hela tiden.

Jag cyklade ca 20 minuter och sedan fick hon bada en stund innan vi cyklade hem. Hon tyckte verkligen att det var kul att bada idag och simmade t o m mer än två simtag för att få tag på bollen. Fast bollen förlorade vi ändå, för jag kastade ut den för långt så att den fångades i strömmen och flöt snabbt iväg innan hon hann ta den.

Sedan vi kom hem är hon helt uppe i varv och har försökt att få igång mig till att leka istället för att sitta och hänga vid datorn. Hon springer just nu omkring i vardagsrummet och jag hör hur det rasar saker från bord och hyllor då och då, så nu ska jag gå in dit och se vad hon har ställt till med.

Inga kommentarer: