söndag, juli 29, 2007

Trött på att jobba

Ja, nu börjar jag vara ordentligt trött på att jobba. Jag har precis jobbat min fjortonde dag i rad och imorgon jobbar jag min femtonde dag i rad, och det är ett pass på tretton timmar. Men sen är jag ledig i tre dagar och då tänker jag ta Myrrha med mig och åka ut till stugan och ha det lugnt och skönt.

Myrrha har blivit lite försummad, speciellt den här veckan eftersom jag har jobbat hela dagar i stort sett varje dag. Två "korta" dagar har jag haft och de var "bara" åtta timmar...

Men jag har försökt orka med att promenera minst en timme varje dag. Fast det räcker inte, hon blir både understimulerad och tjock. Jag har tränat lite lydnad med henne på kvällarna också, men jag har inte orkat träna lika mycket som jag borde ha gjort. En dag träffade jag på Maria och Tikka när jag var på väg hem på mina lediga timmar och då gick vi en timmes promenad tillsammans och det tror jag att Myrrha tyckte var kul. I alla fall tyckte jag att det var kul att få lite sällskap.

Jag har också, trots allt jobbande, hunnit med att gå på bio i veckan. Jag, Jonas och Adam gick och såg senaste Harry Potter-filmen. Jag hade precis läst ut Harry Potter and the Order of the Phoenix och det kanske var därför som jag inte tyckte att filmen var jättebra. Jag förstår ju att man måste ta bort en hel del när man gör film på en bok som är över 800 sidor lång, men jag tyckte att de hade tagit bort samt ändrat på en del viktiga saker. Men främst tyckte jag att den kändes stressad, som att man bara snabbt ville klämma in så mycket som möjligt för att kunna komma vidare till nästa film. Helt klart den sämsta av alla Harry Potter- filmerna, även om den inte egentligen var direkt dålig (och säkert är den bättre om man inte har läst boken).

Inga kommentarer: