fredag, november 13, 2009

Fredag den trettonde

Ja, idag är det fredag den trettonde, fast någon otursdag har det inte varit. Då hade jag mer otur i onsdags. När jag cyklade hem från Medlefors hade jag lite bråttom så när jag var nästan hemma cyklade jag omkull. Cykelstyret fick en smäll så att det blev alldeles snett och vint. Själv fick jag lite ont i knät, handleden och fingrarna.

Men jag skyndade mig i alla fall hem och kastade in en paj i micron för att hinna äta innan Lena kom och hämtade mig. Pajen var inte vidare god (man blir en aning bortskämd av att jobba på Medlefors- det är inte mycket som kan mäta sig med ruccolakyckling med rostade rotsaker och kall honungs- och dijonsås som jag åt till lunch) och dessutom var den kall i mitten. Jag hann knappt äta förrän Lena kom så jag fick slänga ner mina saker i ryggsäcken, som jag inte stängde. Det innebar förstås att jag tappade ut hälften av innehållet när jag låste dörren.

När vi väl kom fram till 33:an gick träningen i alla fall bra och trots att jag tagit fel på vilken tid medlemsmötet började fanns det som tur var andra som hade bättre koll så att vi i alla fall kom dit i tid. Efter mötet höll jag en liten föreläsning om klickerträning och det gick bra. Jag och Lyle åkte hem med Susanne, men först rastade vi hundarna och till vår (och Lyles) stora förvåning ville Nikkie leka med Lyle. Lyle var dock lite tveksam och visste nog inte riktigt om han kunde lita på henne eftersom hon brukar vara en riktig ragata mot honom.

Igår hade Lyle och jag vilodag, så det blev bara några kortare rastningar och så tränade vi lite metallapportering hemma i vardagsrummet. Jag hade lite dåligt samvete för det eftersom han är ensam så mycket nu när jag jobbar både som personlig assistent och på Medlefors, men jag orkade helt enkelt inte gå någon långpromenad. Han verkade dock ganska nöjd med att ligga i soffan och mysa.

Men idag har vi i alla fall gått en långpromenad i skogen och när vi träffade på en hel förskoleklass i skogen lyckades Lyle locka ungarna till att kasta pinnar till honom. Både Lyle och ungarna hade så kul att jag lät dem hålla på ett tag. Förutom att vi har varit i skogen har jag idag och städat, vilket sannerligen var välbehövligt. Jag jobbar ju som sagt mycket och lärarjobb kräver ju också en del hemarbete så jag har helt enkelt inte hunnit med någon städning på hela veckan. Jag hade också tänkt tvätta, men det gick inte för att de håller på att fixa vattenläckorna som varit på sistone så att vattnet var avstängt ett tag. Jag börjar vara rätt less på att vara utan vatten så ofta, men främst ogillar jag att de har grävt en gigantisk grop precis utanför min lägenhet (och två till gropar bara en liten bit bort) så att det är jord och lera precis överallt. Det är något bättre nu när det är fruset, men det blir ändå onödigt smutsigt här hemma på grund av det.

Nu har jag i alla fall städat och ätit middag, så nu ska jag och mitt lilla lakritstroll krypa ihop i soffan och titta på senaste avsnittet av Grey's anatomy och kanske också någon film om jag orkar. Jag ska ju dock på tävlingsledarutbildning i helgen, så jag måste upp relativt tidigt. Dessutom jobbar jag lördag natt och måste fara på klubben direkt efter jobbet på söndag morgon, så det måste nog bli en tidig kväll.

Inga kommentarer: