söndag, december 16, 2012

"Jul" i Lappvattnet

Nu var det länge sedan jag skrev igen. Men det har faktiskt inte hänt speciellt mycket sedan sist jag skrev. På grund av ändrade förhållanden på jobbet så har jag jobbat ganska mycket på sista tiden. Jag har varit ledig en enda hel helg sedan mitten av oktober. Och den helg jag var ledig fyllde jag ju med Club 27, julshopping, hockey och pubbesök m m, så särskilt utvilad blev jag ju inte. Men det var kul i alla fall :-)

Det har inte blivit så mycket aktivitet med Chansa den senaste veckan. Jag cyklade omkull när jag var på väg till jobbet på torsdag förra veckan och på något vis landade jag med högra armen utsträckt och det gjorde hemskt ont. Och det gör fortfarande ont. Troligtvis är det ett muskelfäste som blivit utslitet. Man blir i alla fall ganska handikappad när man inte kan använda högerarmen fullt ut.

Jag och Chansa har däför bara gått promenader och hon har fått vara lös mycket (det gör hemskt ont i axeln om hon drar/rycker till). Tränat har vi dock inte gjort så mycket eftersom jag inte kan kampa eller kasta boll åt henne som belöning. Fast i måndags tränade vi i alla fall på totohallen, även om det kanske blev mer fika än träning. Det var rätt mycket folk och Chansa blev rätt stressad av ett par av hundarna, men träningen gick ändå över förväntan. Jag hade också kameran med och tog lite bilder (fast inte så bra, eftersom ljuset inte är så bra i totohallen:
Gittan och Yasper

Gåva verkar måttligt intesserad av träningen...
 
 Lite mer alert var hon vid metallapporteringen.
 
Inger och "lille" Dozer leker.
 

Chansa (och Grim i bakgrunden) väntar på sin tur.
 


I helgen har det dock blivit lite mer aktivitet. På fredag eftermiddag åkte vi till Lappvattnet för att "fira jul". Eftersom vi inte träffas på julafton så träffades vi allihop (mamma, Owe, jag, Fia, Hugo, Frans, Erik, Lina, Liam, Isabell och pappa) i helgen istället och bytte julklappar. På fredag kväll åt vi middag och sedan fick barnen öppna sina julklappar.
 

Liam och Frans med sina julklappar.
 

Chansa ville också vara med...
 

...men hon blev förvisad till korgen istället.
 

Liam skruvar ihop sin traktor.
 
Igår gick jag en promenad i skogen med Chansa på förmiddagen. Jag tog kameran med mig, men då det snöade ganska mycket blev det inte speciellt bra bilder.

Chansa bet tag i en gren och fick en massa snö över sig.

Försöker komma åt grenen, som åkte upp i luften när snön föll av.
 
Fast hon är inte dum- hon klev upp på en sten och då fick hon tag på den.
 



Kampar med grenen.
 


Snön var så djup att hon nästan försvann ibland.
 
Tittut.
 

Snyggaste mallen.

Pulsar i snön. 

 
Väntar på mig, som inte rörde mig riktigt lika smidigt i snön.
 
På eftermiddagen åkte vi in till Burträsk för att titta på när Hugo spelade hockey och sedan blev det en god middag och sedan spel. Idag har jag och Chansa gått en kortare promenad för att hämta lite granris som jag ska ha utanför köksfönstret med lampor i och så kastade vi lite boll på gården. Det var inte så mycket aktivitet, men i alla fall tillräckligt för att hon skulle bli trött. Fast mest tror jag att hon var trött av att det varit så mycket liv och rörelse hela helgen.
 
 
Chansa gillar barn, men barn gillar oftast inte henne för att hon rör sig så snabbt och för att hon är lite impulsiv. Liam är dock ett undantag, för han tycker om henne. Han frågade mig om han fick gömma godis som hon kunde leta efter och det fick han förstås göra. Kanske gillar han Chansa för att de är rätt lika- aldrig stilla, alltid sugna på att leka och säger inte nej godis :-)
 

Lina och Liam busar med Chansa.
 

Liam klappar Chansa på rumpan...
 

...och på huvudet.
 
 
När jag åkte hem idag fick Chansa stanna kvar eftersom jag började jobba kl 17 och jobbar till 9 i morgon bitti. När mamma hämtar Chansa och tar hem henne går det hur bra som helst, men när jag lämnar henne där brukar hon bli lite orolig på natten. Fast i natt tror jag att hon sover gott ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Torrey Smith Jersey

Power supply problemsYou'll need a different power adaptor plug for each country you visitOne of the best ways to strengthen new concepts in your mind is to share them with others Ignorance is bless

Nike JJ Watt Jersey

Pray as the early disciples did, "Lord, increase my faith" Below I've included 5 tools that can help you Follow the vet's advice

Brandon Marshall Jersey