tisdag, december 04, 2012

Och så blev det vinter


I fredags kväll började det blåsa och snöa och det var snöstorm hela lördagen, så äntligen fick vi lite vitt på marken. I går eftermiddag började det snöa igen och det kom en hel del snö. Jag övervägde att låta bli att cykla till träningen i totohallen, men i slutändan så tog jag ändå cyklen. Chansa är så duktig på att dra så jag behöver bara styra och så länge jag låter bli att bromsa allt för häftigt så går det bra.

Jag var lite tidig, men blev insläppt av en av bågskyttarna som har tiden före oss och hade hela hallen för mig själv ett tag. Sedan kom det en hel del folk och Chansa blev ganska stressad. Vi tränade mest platsliggning mitt bland alla och det gick mycket bra. Hon låg helt stilla och var fokuserad på mig, fast det märktes att det var jättesvårt för henne. Särskilt pipleksaker blir hon väldigt stressad av och det var en som hade en sådan igår. Det ryckte i henne, men hon låg kvar.

Vi tränade också helomvändningar i fritt följ och eftersom vi blev ganska ensamma mot slutet så kunde jag också träna lite framförgående, vilket vi inte gjort på flera månader. Men det behövde kanske mogna in lite, för det funkade till och med bättre än tidigare i höst.

Chansa fick följa med mig på jobbet när jag jobbade på söndag natt så det blev en 7 km lång cykeltur på söndag kväll och ytterligare en på morgonen, så i går gjorde vi inte mycket annat än sov och slappade tills vi cyklade till måndagsträningen. Men Chansa verkade i alla fall nöjd och glad.

Idag har vi gått en promenad längs strandpromenaden och Chansa är mycket nöjd och glad över all snö som kommit.

 Inte så lätt att fota i så dåligt ljus.



Det blev mycket skällande för att jag kastade snöklumpar till henne (hon blir verkligen uppjagad av snöklumpskastandet).

 Chansa med bollen.

 Hoppas att jag ska kasta något till henne.

 Och jag kastade en snöklump. 

 Bus i snön.

 Springer. 

Flygande hund.

Men jag fotade inte bara Chansa, utan försökte använda det jag lärt mig på fotokursen för att ta lite fina bilder. Jag lyckades dock inte särskilt bra, men det var rätt dåligt ljus. Det är ju nästan inget dagsljus alls nuförtiden.

 Svartvit bild

 Snö. 

 Solnedgång (innan solen knappt hunnit gå upp)

 Rönnbär.

 Snötäckta rönnbär.

 Ännu mera rönnbär.

Och ytterligare en bild på rönnbär. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Som vanligt härliga bilder! Rönnbärsbilderna är superfina tycker jag, och Chansa har väldigt fina tänder. :D Kram på er!