torsdag, december 20, 2012

Lite julförberedelser

Snart är det jul.

Wow, en uppdatering bara fyra dagar efter den förra! Men jag har inte egentligen något vettigt att skriva. Just nu är allt väldigt stressigt. Det är fortfarande rörigt på jobbet och innan den här veckan är slut blir det 56 timmar som jag har jobbat. Och det trots att jag nog egentligen inte borde jobba alls på grund av att jag fortfarande har väldigt ont i axeln som jag skadade när jag cyklade omkull. 

Chansa får vara lös mest hela tiden när vi är ute, för det gör väldigt ont om hon skulle rycka till i kopplet. De sträckor som hon går i koppel går hon dock väldigt fint, eftersom hon hela tiden hoppas på att jag ska kasta snöklumpar till henne.

I måndags var jag på stan och julhandlade med mamma och Fia, så nu är jag snart klar med att köpa julklappar.  På måndag kväll kom Adam hem och igår kväll klädde vi julgranen, som jag fått av Gunilla och Thure, och slog in lite julklappar. Chansa hjälpte till med julgranen (läs: var i vägen) och hon lyckades tugga i sig något skräp, så när vi höll på att slå in julklapparna ställde hon sig mitt bland allt papper, tejp och snören och spydde. Lyckligtvis hann jag dock få undan allt, så hon spydde inte på några färdiginslagna paket i alla fall. Hon verkade må illa en liten stund efteråt, men när jag kvällsrastade henne verkade hon må bra igen.

Chansa "hjälper till" att klä granen (och i fall någon undrar så är detta en plastboll, som för övrigt numera har hål i sig och saknar en del färg).

 Chansa framför den klädda granen och de inslagna julklapparna.

 Pyntad julgran. 

I julgranen är alla bollar av glas; något annat duger inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars axeln :( Hoppas du får vara lite ledig nu i jul så att axeln får hämta sig lite, fast jag vet att ditt jobb inte funkar så riktigt.
Åh vad mysigt med gran, jag har ingen plats för gran själv. :-(
God Jul på både dig och Chansa, kram!