fredag, februari 08, 2013

Boxerbus

Idag fick Chansa träffa sin nya kompis Nox igen. Eftersom jag hade en tid på röntgen för att röntga axeln som jag skadade när jag cyklade omkull, blev jag lite sen när vi skulle ge oss iväg för att träffa Linn och Nox, så jag bestämde mig för att ta sparken. Det innebar dock att jag blev alldeles för tidig, så vi sparkade en extra sväng på någon kilometer. Chansa blev dock inte för trött för att leka med Nox:

 Nox ser nästan lite förskräckt ut.

 Chansa brottar ner en boxer.

 Attack!

 Snömulad boxer.

 Bus i djupsnön.

 Nox fick komma upp ur snön till slut.

 Brottning.

 Våldsam lek.

 Både Chansa och Nox gillar kamplek.

  Och så en liten film på Chansa och Nox som busar:

Vi var ute i drygt 1,5 timme och sedan sparkade vi hem igen. Nu har jag för övrigt kommit på ett knep för att få Chansa att låta bli att kampa med linan när vi ska starta. Jag undrar om det betyder att jag nu fått pli på henne, som käringen igår gapade om?

Väluppfostrad eller inte, hon var i alla fall trött och nöjd när vi kom hem igen. På eftermiddagen slappade vi i soffan med en bok (jag önskar att jag kunde skriva "med en god bok", men tyvärr är det bara en högst medelmåttig bok) och nu blir det mera fredagsmys framför TV:n med bl a På spåret.

 Gosnos.

 Mysmalle

Knähunden.

Sötnos.

1 kommentar:

Anonym sa...

En kommentar jag fick när Uzie var yngre och hon precis hade tacklat en kamrat (hennes kamrat alltså) så att den rullade nerför en slänt och slog sig lite var "men det är ju vallhundar, de ska inte leka så hårt". H*n hade uppenbarligen inte sett mallar leka tidigare.
Det är så härligt att se hundar leka så bra och aktivt. Ha en bra helg båda två!