söndag, februari 24, 2013

Bus med Nox

Idag var det strålande väder igen. Det är  mycket trevligt att få se solen, för den har ju inte visat sig överdrivet mycket i vinter, men det känns inte som att det är nödvändigt med plusgrader. Jag och Chansa har gått en promenad på Vitberget tillsammans med Linn och Nox och hundarna hade kul som vanligt:

 Chansa brottar ner Nox i snön.

 Attack!

 Ge dig!

 Hmm...

 Brottning.

 Nu ska du få din boxerusling!

Hjälp, rädda mig!

 Galen malle.

 Bus i snön.

 Nox.

 Malle i full fart.

 Kamplek är kul tycker både Chansa och Nox.

 Kamphundar.

Ingen vill ge sig. 

Förutom dagens promenad så har vi haft några ganska lugna dagar. Jag har jobbat och i fredags, när jag egentligen skulle vara ledig, gick större delen av dagen åt till personalmöte. Men det var mycket nödvändigt med ett möte, så det fick gå ändå. Vi har sparkat lite och gått kortare promenader, men annars har vi mest slappat i soffan framför TV:n när jag varit hemma. Efter dagens promenad har hon dock varit nöjd och har sovit mest hela eftermiddagen. 

I måndags anmälde jag mig till årets Tåmeläger. Mitt förstahandsalternativ blev Micke Ryberg i år också och jag hoppas verkligen att jag kom med trots att det var en massa strul med anmälan. I andra hand valde jag sök och det blir säkert kul det också, men allra helst vill jag gå för Micke igen. Hur som helst längtar jag till sommaren och Tåmelägret!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då får ni minsann göra som förra året och mellanlanda i Sthlm... eller var det till kennellägret kanske? :oops: :scratch:

Vickan sa...

Ja, det var på väg till kennellägret. Men i år verkar kennellägret bli i Sundsvall, så jag kommer inte att mellanlanda i Stockholm på vägen dit ;-) Dock ska jag till Stockholm i juni då lillebror tar studenten (och Chansa kanske också följer med), så kanske vi kan träffas då.

Anonym sa...

Jaaaa! :-)