fredag, mars 22, 2013

Lek och bus

Idag var jag helt ledig för första gången på länge, så jag och Chansa tog sovmorgon och sedan har vi bara haft det lugnt och skönt hela dagen. Utom en och en halv timme på eftermiddagen, för då hade Chansa en play date med Nox. För mig och Linn var det i och för sig lugnt, för man behöver inte gå speciellt långt för att hundarna ska få ordentligt med motion.

Chansa hittade en pinne, så hon fick förstås Nox att jaga henne och sedan bjöd hon honom att kampa. De gillar att kampa båda två, men Chansa är den som vinner för det mesta. Hon tar ett bra grepp, lägger kroppsvikten bakåt. Sedan låter hon Nox kämpa på tills han blir trött och/eller måste byta grepp och då springer hon iväg snabbare än blixten, så att han måste jaga ikapp henne. Han hinner i och för sig inte ikapp henne, men när hon sprungit en stund stannar hon och bjuder honom att kampa igen.


Jag hade med mig kameran, så här är en liten film och några bilder från dagen:

 Kamphundar.

 Kom igen då!

 Ha, jag fick den.

 Den är min.

 Kom och ta den om du kan!

Mera kamp.


1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag saknar att ha en hund som leker. :-( Mallar är så dryga när de vinner en dragkamp, visar verkligen upp grejen och drygar sig. :D