söndag, april 20, 2014

Påsken

Påskhelgen spenderade jag och Chansa hos Erik och Lina i Rundvik. Vi åkte till mamma i Lappvattnet redan på fredag kväll och sedan åkte vi på lördag morgon och sedan hem igen efter lunch på söndag. På lördag eftermiddag gick vi en promenad allihop, men annars har Chansa inte fått så mycket aktivitet, förutom att Liam gömde Frolic åt henne inne. På vägen hem stannade vi också till i Umeå och hälsade på Oves syster.

Det är sådana här gånger som man verkligen märker hur mycket hon har utvecklats och hur mycket träningen ger resultat. Att gå en promenad tillsammans med andra, varav ett barn på cykel, skulle ha stressat upp henne enormt för bara ett halvår sedan och hon skulle både ha dragit i kopplet och kampat med det när stressen blev för mycket. Nu funkade det hur bra som helst. Hon drog lite i början av promenaden och började kampa med kopplet när en stor hund kom rusande och skällde bakom staketet, men annars gick det jättebra.

Hos Oves syster fick hon ligga i hallen i stort sett hela tiden vi var där och jag behövde bara påminna henne ett par gånger om att hon skulle vara kvar där. Hon utsträckt på sidan och sov nästan hela tiden. Det tror jag är en positiv effekt av att hon har varit med på jobbet så mycket. På mitt förra jobb var det så många som jobbade att hon varit tvungen att ligga stilla för att inte vara i vägen och det lärde hon sig. På mitt nuvarande jobb är hon är hon hur lugn och avkopplad som helst, förmodligen för att det är mer stillsamt. Dock är jag väldigt imponerad över hur bra hon klarar vissa saker på mitt nya jobb, t ex att det viftas med mat eller mjukisdjur framför nosen på henne samtidigt som hon blir tilltalad med ett hetsande tonfall.

Några bilder från påsken:

 Vitsippor. 

 Påsktårtan som jag och mamma gjorde. 

Chansa blir kliad på magen av Lina. 

Inga kommentarer: