onsdag, april 16, 2014

Uppletande

Idag gick jag och Chansa en promenad i skogen innan jag skulle jobba kväll. Det var väldigt soligt och trots att det blåste en del var det ganska varmt. Jag tog med mig både kameran och några föremål samt tjänstetecknet för att köra lite uppletande. Jag vallade en ruta på ca 50 x 30 m och jag la ut fyra föremål. Eftersom det blåste lite grann fick Chansa vittring på det första föremålet redan från stigen och hon sprang 50 m rakt ut och tog föremålet. Det var ett tomt C-vitaminrör och när hon rättade till det i munnen och bet åt lite så sprack det och det flög plastbitar överallt. Det var ju lite synd när hon nu jobbade så bra, men Chansa verkade lika glad fast hon inte kunde plocka in föremålet och inte fick någon belöning.

Hon hittade två föremål till utan problem, men efter det tredje blev hon ganska trött. Hon har tappat en hel del kondition av att vara skadad och i stillhet i ett par veckor. Hon jobbade dock på, om än i lite långsammare tempo, och hittade även det sista föremålet.

 Kommer in med det tredje föremålet, en blå björn (eller nåt liknande) från IKEA. 

 Efter uppletandet tog vi en liten fikapaus. 

 Världens snyggaste. 
 Finaste Chansa. 

 Chansa är nog den enda som blir lycklig av att se snö vid den här tiden på året. 
(observera tungan :-) )

 Chansa njuter. 

Lilla tokhunden. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att Chansa får röra på sig igen och att hon jobbar på! Ha en bra påsk båda två, kram!